Scenariusze lekcji m.in. z konkursu „Prawa dziecka – banał czy podstawa?”
„W tym miejscu chcemy zaprezentować Państwu zbiór konspektów lekcji dotyczących praw dziecka. Wszystkie scenariusze zostały przygotowane przez nauczycieli, pedagogów pracującychz dziećmi bądź specjalistów zajmujących się edukacją rozwojową. Część z nich została nadesłana na ogłoszony w 2007 roku przez UNICEF konkurs „Prawa dziecka – banał czy podstawa?”. W skrypcie znajdą Państwo najwyżej ocenione prace konkursowe. Mamy nadzieję, żeprzybliżą one Państwu jeszcze bardziej zagadnienie praw dziecka, a dla nauczycieli okażą się wsparciem w pracy dydaktycznej.”
Przeczytaj artykuł
Scenariusz lekcji pt. „Prawa jednostki – prawa dziecka”
Zapraszamy do zapoznania się ze scenariuszem zajęć Mazowieckiego Kwartalnika Edukacyjnego „MERITUM” „Prawa jednostki – prawa dziecka”.
Przeczytaj artykuł
Cykl zajęć edukacyjnych o prawach dziecka dla uczniów klas I – III szkoły podstawowej
Przedstawiamy Państwu cykl zajęć edukacyjnych o prawach dziecka dla uczniów klas I – III szkoły podstawowej zamieszczonych na stronie Biura Rzecznika Praw Dziecka.
Przeczytaj artykuł
„Dzieci mają swoje prawa” – scenariusz zajęć otwartych dla rodziców
Prezentujemy Państwu scenariusz zajęć otwartych dla dzieci w wieku przedszkolnym do przeprowadzenia przez rodziców.
„Dziecko i jego prawa” – scenariusz lekcji wychowawczej
Zapraszamy do zapoznania się ze scenariuszem lekcji wychowawczej portalu: „www.profesor.pl” „Dziecko i jego prawa”.
Przeczytaj artykuł
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci? Odpowiedź na to pytanie pomaga uzyskać Centrum Edukacji Obywatelskiej proponując scenariusz lekcji dla szkół podstawowych.
Przeczytaj artykuł
Jakie prawa mają uczniowie i jak mogą ich bronić?
Jakie prawa mają uczniowie i jak mogą ich bronić? Odpowiedzi na te pytania pomoże uzyskać Centrum Edukacji Obywatelskiej proponując scenariusz lekcji dla szkół podstawowych.
Radość i smutek – prawem dziecka
Prezentujemy Państwu ciekawą propozycję zajęć dla 6 – latków: “Radość i smutek – prawem dziecka”.
Przeczytaj artykuł
“Jestem dzieckiem, ale mam prawa i obowiązki”
Scenariusz ma na celu zapoznanie uczniów z prawami i obowiązkami, jakie ich dotyczą. Kształtuje postawę respektowania praw innych.
Przeczytaj artykuł
“Podróż po krainie praw dziecka” Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym
Prezentujemy Państwu scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym “Podróż po krainie praw dziecka”.
Przeczytaj artykuł
Scenariusz lekcji wychowawczej w klasach 4-6
Zapraszamy do zapoznania się ze scenariuszem lekcji wychowawczej portalu:”www.szkolnictwo.pl” dla kals 4-6.
Przeczytaj artykuł
Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym „Król Maciuś I – poznajemy swoje prawa”.
Zachęcamy do zapoznania się ze scenariuszem zajęć „ Król Maciuś I – poznajemy swoje prawa” dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Przeczytaj artykuł
Scenariusz zajęć świetlicowych “Prawa dzieci”
Przedstawiamy Państwu scenariusz zajęć świetlicowych “Prawa dzieci”.
Przeczytaj artykuł
Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 3 lat “Mam prawo…”
Zapraszamy do zapoznania się ze scenariuszem zajęć dla dzieci w wieku 3 lat “Mam prawo…”.
Przeczytaj artykuł
Przestrzeganie praw dziecka w zabawach “W królestwie króla Maciusia”
Prezentujemy Państwu scenariusz zajęć poświęcony tematowi przestrzegania praw dziecka w zabawach dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Przeczytaj artykuł
Scenariusz zajęć dla klasy trzeciej – “Wokół praw dziecka”
Zachęcamy do zapoznania się ze scenariuszem zajęć dla klasy trzeciej – “Wokół praw dziecka”.
Przeczytaj artykuł
Poznajemy prawa dziecka – scenariusz zajęć dla szkoły podstawowej, klasa I – III
Przedstawiamy scenariusz zajęć dla szkoły podstawowej klasy I – III.
Scenariusz zajęć dla klasy trzeciej – “Wokół praw dziecka”
Prezentujemy kolejną propozycję zajęć o prawach dziecka zamieszczoną przez portal www.edukacja.edux.pl.
Konspekt zajęć “Poznajemy prawa dziecka”
Poniższy scenariusz zajęć jest przeznaczony dla szkoły podstawowej klas I – III.
Scenariusz zajęć z kształcenia zintegrowanego dla klasy III z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka
Poniższy scenariusz zajęć jest przeznaczony dla III klasy szkoły podstawowej.
Konspekt zajęć przybliżający uczniom klas I – III szkoły podstawowej dorobek pedagogiczny Janusza Korczaka
Celem zajęć jest: przybliżenie uczniom sylwetki Janusza Korczaka, jego życia i twórczości, wdrażanie myśli pedagogicznych Starego Doktora w działania edukacyjno – wychowawcze szkoły, propagowanie ideologii korczakowskich wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.
Prawa dziecka – konspekt lekcji w klasach I – III
Tematem zajęć są: prawo do nauki, zabawy, czasu wolnego i wypoczynku.
Scenariusz zajęć dla I klasy szkoły podstawowej „Na bezludnej wyspie czyli o prawach ogólnie”
Twórcy konspektu postawili sobie za cele:
– prezentacja postaci Janusza Korczaka,
– uświadomienie dzieciom ich praw
– kształtowanie potrzeby tworzenia jednakowych praw dla wszystkich ludzi,
– doskonalenie umiejętności obserwacji, analizowania i wyciągania wniosków,
– wyzwolenie uczucia radości w trakcie wspólnej zabawy
Propozycja scenariuszy zajęć dla klasy III “Wokół praw dziecka”
Tematy poruszane w czasie zajęć:
– W naszej klasie
– Poznajemy siebie i innych
– Wszystkie dzieci świata
– Szkoła ważnych praw
– Moje prawa i prawa innych
– W jaki sposób dzieci mogą bronić swoich praw?
Scenariusze zajęć: jak pracować z dziećmi wykorzystując dorobek pedagogiczny Janusza Korczaka dla klasy III szkoły podstawowej – ,,Król Maciuś I i Kajtuś Czarodziej”
Scenariusze dotyczą książki Janusz Korczaka „Kajtuś Czarodziej”. Jest to cykl zajęć łączących edukację polonistyczną i społeczną. Przeznaczone są do realizacji z klasą III w przeciągu 4- 5 dni.
Scenariusz zajęć do programu kształcenia „Myślę- działam- idę w świat”
Cele zajęć:
– zapoznanie z podstawowymi prawami dziecka i obowiązującymi dokumentami gwarantującymi te prawa – Konwencja Praw Dziecka,
– wzbogacenie wiedzy uczniów o wiadomości dotyczące osób i instytucji, do których mogą się zwrócić o pomoc, jeśli ich prawa są naruszane,
– doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
– rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wdrażanie do działań twórczych,
– doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń na liczbach dwucyfrowych,
– kształcenie umiejętności podejmowania działań i zgodnej współpracy z innymi,
Scenariusz zajęć „Nasze miejsce w świecie i nasze prawa” dla dzieci w wieku 6 – 12 lat
Twórcy konspektu stawiają sobie następujące cele:
– zapoznanie z mapą i zachęcenie do poznawania innych krajów, w tym położenia Polski na mapie świata
– zapoznanie z układem, kształtem, wielkością i specyfiką kontynentów
– refleksja nad naszym miejscem i znaczeniem na świecie
– zapoznanie z ideą praw człowieka i koncepcją praw dziecka
– uzmysłowienie, że wszyscy ludzie mają jednakowe uczucia, potrzeby, prawa i obowiązki
– kształtowanie poczucia własnej tożsamości