Przejdź do treści

/RELACJA/ O prawach dziecka w Radości – zajęcia część II

  • przez

Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy omówieniem naszych wrażeń i przemyśleń po zeszłotygodniowych warsztatach. Jesteśmy zgodni, że było warto tyle czasu intensywnie popracować.
Ogólnie – nadal entuzjazm i zapał do działania.
Dziś inaczej- dziś plastycznie, dziś twórczo! Idziemy do pracowni plastycznej robić plakaty o prawach dziecka.
Takie jak chcemy, jak nam w duszy zagra. Wybieramy prawa dla nas istotne, takie, które warto by i inni mogli zobaczyć i przeczytać. Dla jednych to prawo do wypowiedzi, dla kogoś innego prawo do wypoczynku, prawo do pomocy, do kontaktu z rodziną…
Plakaty po opracowaniu komputerowym mają nadawać się do rozklejania w mieście – trzeba się przyłożyć.
Praca wre, indywidualnie i w dwójkach powstają nasze dzieła. Jest skupienie i są dyskusje, jest chaos- jak to przy akcie twórczym i co najważniejsze fajna zabawa.

 

 

 

Gdy prace są zakończone a potrzebowaliśmy na nie sporo czasu, wracamy do Sali socjoterapeutycznej by zaplanować dalsze działania.
Rozpisujemy zadania do wykonania na następne zajęcia, można się zgłaszać, co kto chciałby przygotować do planowanej gazetki, która ma podsumować naszą pracę, pokazać, co jest dla nas ważne, co chcielibyśmy przekazać innym kolegom i dorosłym, pokazać to, czym zajmowaliśmy się w naszym projekcie. Ustalamy, kto zajmie się wywiadami, kto historiami, kto komiksem, kto opisze najważniejsze dla nas prawa.
Dużo pracy do przyszłego tygodnia. Ciekawe czy ktoś zapamięta, czego się podjął. Zobaczymy…..,

RELACJA Z ZAJĘĆ-  20.05.2015

Chwila prawdy… – (przypomnienie – mieliśmy być przygotowania do zajęć)
Czyli czy jesteśmy młodymi ludźmi odpowiedzialnymi za swoje słowa i deklaracje?…

Oczywiście! (w końcu to nie przypadek, że uczestniczymy w tym projekcie 😉 )
Pracowaliśmy nad naszymi zadaniami bez przypominania i nagabywania Pani. Jak coś jest ważne, jak można swobodnie wyrazić swoje poglądy – robimy to. Jasiek zaopiniował myśl „Czy dzieciom wolno wszystko?” oraz opisał przedstawianą przez siebie na zajęciach historię, Kasia i Karolina stworzyły pytania ankietowe i zadały je kilku osobą w MOS nr 8 w Radości, Wojtek zrobił komiks, Dawid napisał opowiadanie, Kamil napisał dwa opowiadania, Adrian spisał ważne telefony. Do tego całego materiału powstało szereg rysunków, jedną dziewczynkę nieuczestniczącą w projekcie poproszono by opisała jak rozumie kilka praw.

Czyli, wywiązaliśmy się!
Na początku zajęć Pan Maciek i Pani Agnieszka pokazują nam jak powstaje gazeta, co i jak trzeba zaplanować. Wspólnie ustalamy, kogo artykuł gdzie będzie, co dodać a czego nie zamieszczać. Gdy mamy gotowy plan idziemy działać do pracowni informatycznej, przepisujemy teksty, kombinujemy z czcionkami, ogólnie- obrabiamy nasze teksty. Pracy jest dużo i wymaga skupienia.

Gdy mamy większość tekstów zapisanych robimy w końcowej części zajęć oddech intelektualny, bo trudno tyle czasu pracować przy komputerach.

Kilka szalonych zabaw, radość „pędzącego krzesełkowego autobusu”, odreagowanie, wyklaskanie napięcia w mięśniach i głowie. Super! Tak lubimy! Jeszcze. Prosimy – jeszcze…

Na koniec  podsumowujemy zajęcia mając poczucie wykonania solidnej pracy i nie ma, co, jesteśmy z siebie dumni!

Projekt „Kalejdoskop” realizowany jest Przez Fundację Mederi w ramach programu „Obywatele dla Demokracji” finansowanego z Funduszy EOG

logotypy2

Skip to content